26 Aralık 2015 Cumartesi

HAYIR BEN BİR UZAYLI DEĞİLİM :)))


HAYIR ben bir UZAYLI değilim :) !

Bana diyorlar ki; 'Hem ev okulu, hem ev işleri, hem de planlı geziler ..Bunca işi bir arada nasıl yürütüyorsun ,biz yapamıyoruz? '

Aslında cevap çok kolay ; 'planlayarak !':)) Uzaylı olmaya, süper güçlere ihtiyaç yok!

SİZE İŞİN ANAHTARLARINI VEREYİM :) ; ( Önemli; anahtar veren kişi ,anne olmak dışında herhangi bir uzmanlığa sahip değildir , ama anahtarların işe yaradığını test edip onaylamıştır ;)
1 . Öncelikle ,samimiyetle niyetine girin .

2. Varsa enerjinizi emen, vaktinizi  boş işlerle geçirmenize sebep olan  insanlar ve durumlardan uzak durmaya çalışın.

3. Kendinizi bol bol motive edin .

4.Önem verdiğiniz, hassas olduğunuz eğitimsel konularda kendinize maddi manevi destek olacak, 'samimi niyetli' bir çevre oluşturun .

5.Eğer kendinizi yorgun, güçsüz ,düşük enerjili hissediyorsanız , gidip geniş kapsamlı bir muayene olun ve tahlil isteyin.. Şaka yapmıyorum, gayet ciddiyim ;) Vitamin eksikliğinden tutun ,keşfedilememiş ÇÖLYAK hastalığına kadar sizin enerjinizden çalan ve farkında bile olmadığınız pek çok sıkıntınız olabilir..

6. Kendinizi lütfen kendiniz gibi imkanlara sahip annelerle kıyaslayın. Aksi durumda sadece üzülür ve yetersizlik hissiyle birlikte umutsuzluğa düşersiniz..

Biraz daha açacak olursam; çalışan anneler ,çalışan annelerle ; ev hanımı anneler ev hanımı annelerle eşleştirsin kendini mesela.. Her işini kendi halletmeye çalışan bir anne, kalkıp da anne babasının ,yardımcılarının desteği ile işlerini yürüten bir anneyi örnek aldığında umutsuzluğa düşüyor, ya da maddi imkanları ciddi anlamda geniş aileler de aynı etkiyi bırakabiliyor , ki  bu etkilerin  bolca örneğini görebiliyoruz etrafımızda .

Özetle siz siz olun, kendiniz gibi annelerle mukayese edin kendinizi ( elbette olumlu anlamda ;) ve diğer annelerden kendinizi umutsuzluğa düşürmeksizin alabileceğiniz güzellikleri alın sadece;) .

7. BAHANEler üretmeyin, ki yukarıda söylediğim aşamayı uygularsanız genelde bahaneler de üretemezsiniz ;)

8. Hiçbir zaman KENDİNİZİ YETERSİZ hissetmeyin ! Evet eksiklerimiz olabilir, tıpkı ekstralarımız olduğu gibi;) ,ama bunların hepsi giderilebilir.

9.KENDi YOLUNUZU SEÇİN ve TEK BİR DOĞRU YOL  olmadığını aklınızdan çıkarmayın.
Hepimiz aynı olamayız ki olmamalıyız da, farklılıklarımızdır bizi güzel kılan ve bu farklılıklarımızla yetiştirdiğimiz evlatlar da farklılıklarıyla güzelleştirecekler dünyayı ..

Tüm gün oyun oynamak tek doğru yol değildir mesela .. Kimisine göre hatta, hiç müdahalesiz oyunlar en iyisidir..

Pek çok UZMAN (!)  konuşuyor şimdilerde, herkes farklı birşeyler  söylüyor, farklı yolları savunuyor , siz her zaman kendi annelik iç güdülerinizi dinleyin ilk önce, tabi bunca (kuru)gürültü arasında kulak verebilirseniz:)

10. Hangi yoldan gideceğinizi seçtikten sonra ( ki bu zaman içerisinde değişkenlik gösterebilir) ,PLANLAYIN!

EV OKULU YAPMAYI SEÇTİ İSENİZ ;

Önce günlük bir HEDEF  planı oluşturun ,gün içerisinde hangi aralıklarla serbest oyun yapacaksınız ,hangi saatlerde hangi türden aktiviteleri uygulayacaksınız, hangi zaman diliminde kitap okuyacak, ne zaman günlük yürüyüşe çıkacaksınız .

Ardından , haftalık planlar hazırlayın.. Ben 2-3 haftalık planlar hazırlıyorum genelde .
Hangi konu şu sıra ilgisini çekiyor ,bu konu hakkında hangi başlıklar bizim için mühim, hangi gün deney günü, hangi gün matematik günü gibi gibi bir plan hazırlayın. ( Örneğimi sonraki postta paylaşacağım inşallah .)

YAHUT ANAOKULU EŞLİĞNDE GİTMEYİ seçti iseniz , yavrunuz okuldan gelene kadar işlerinizi planlayarak bitirmeye çalışın ve o geldiğinde neler oynayacak, neler konuşacak , neler üzerine eklemeler yapacaksınız bunları da hep öncesinden planlayın..

11. Ev işlerini kafanıza takmayın :))))))

Bir zamanlar ben de çok titizlendim ama gördüm ki, kimse size gelip de ÜSTÜN  ANNE TİTİZLİK ÖDÜLÜ falan vermiyor :) Bir insanın hasta olmaksınız yaşayabileceği temizlik kafi ! :))))

MESELA,size bizdeki ev işlerinden bahsedeyim ; ev temizliğini yardımcısız halletmeye çalışıyorum, 3 ayda bir işin uzmanı ablalardan destek alıyorum sadece :)

Hafta sonları, sil, süpür ,temizle ve ütü; özellikle ÜTÜ yaparken çokça biriktiği için işi sevimli hale getirmeye gayret ediyorum ; bir film eşliğinde ,yanımda bir kek bir kahve vs vs .. Hafta içleri ise günaşırı süpürge tutmak gayet de yeterli oluyor..

Eğer kontrollü olursanız ev çok dağılmıyor, bir kuralımız var ' yenisini çıkaracaksan ,öncekini topla ve kaldır !' , bu çok iş gören bir kural oldu bizde.


12. Bana dua edin ! :))) Eee Bunca taktik verdim size bir duayı çok görmeyin siz de :)))))

1 yorum:

  1. Allah yardımcınız olsun. Aslınd abır cok acıdan haklısnız ama planlamanın kendı hayatım ve ılk cocugum ustundekı nagatıf etkıleırnıg oren bırı olarak oncedne bırseyler planlamadan gunu çocukların ılgısıne gore yonlendırmeye başladım. Cocuklar da rahat ettı ben de ;) Mesela eskıden planlı olarka her gun bır aktıvıte yapardır baslarda oğlum cok sevdı ama zamanla yapmak ıstemedı, sayıları mesela bıldıgı halde ozellıkle o gun o aktıvıteyı o secmedıgı ve o an ılgısı o yönde olmadığı ıcın bana ozellıkle bılmıyormus gıbı yapardı. Sonra bu ısı bıraktım uzun bır aradan sonra tekrar ılgılenmeye başladı öğrenme eylemı ıle. Kendı kendıne sayıları yazmaya ve sormaya başladı. Tabıkı destek olmak gerekır ama kendı ozelımızde çocukların o günkü ılgıleırne gore degsıkenlerle dolu bır ev okulu planlıyorum ılerısı ıcın.

    Sızınkını de takıp etmek ısterım. en azındna haftalık ev okulunda neler yaptığınızı neler ogrenıp nerelrı gezdıgınızı yazarsanız ben de fıkır alır yenı pencereler acmı olsurum bu yoluculukta kendıme.

    YanıtlaSil