'KARDEŞ ' E HAZIRLIK VE KARDEŞİ KARŞILAMA...

İKİ BEEBLİ HAYAT....

Güzel ;lakin pek zor...

Zor;  lakin pek de güzel :)

Şimdi karman çorman olmuş kafam, dağılmış saçım başım, kan çanağı gözlerimle cümlelerim de bir acaip olacaktır belki ama sizler beni anlayacaksınızdır umuyorum ki:)

Nasıl başlayayım nerden başlayayım ,çok da tartmayayım, minnacık kuzu uyanmadan ne varsa aklımda yazayım ..
BUYRUNUZ,
BİZ MİNİK OĞLUMUZU, MİNNACIK KARDEŞİNE NASIL HAZIRLADIK;
1) NE ZAMAN SÖYLEMELİ?
Minik oğluşum 2 yaşına girmeden bir kardeşi olacağını öğrendik. O zaman toz pembeydi herbir şeyler t:)

Neyse efendim, ben az buz da tombikçe bir anne olmamdan mütevellit minik oğluma YEDİKLERİMİN ŞİŞKİNLİK YAPMIŞ OLABİLECEĞİ fikrini kanıksattım bi güzel 7 . aya kadar:)
Zira yolunu yordamını benimsediğim pedegoglar bu bekleyişin (9 ay) bir çocuk için uzun,yorucu, usandırabilici , kaygılar oluşturabilici olduğundan bahsetmişler..
Biz de öyle yaptık 7. ayımızda paylaştık minikle..

BUNUN İSABETLİ BİR KARAR OLDUĞUNU DA ANLADIK. çünkü 3 ayı bile minik için uzundu.. Ama kardeşinin varlığını da bilmesi gerekiyordu .Öğrenmeli hazırlanmalıydı. Karşısına pat diye çıkmamalıydı ikinci bir çocuk,4. bir birey..

2)  SÖYLEMEDEN ÖNCE KARDEŞ FİKRİNE HAZIRLAMA

Az arayla bir çocuğumuz daha  olmasını diliyor olduğumuzdan zaten bir kardeş olgusu ailemizde hep vardı. LAKİN  Kardeşi olacağını öğrendiğimiz andan itibaren KARDEŞ TEMALI HİKAYELER, MASALLAR, NİNNİLER,KİTAPLAR  hayatımıza girdi.

ROL MODEL ÜSTÜNDEN ÖRNEKLER ; Minik ; amcasına hastadır... onu çok sever,amcası onun bir nevi rol modeli diyebiliriz.
Ee babayla maçanın arası da 1.5 yaş olunca onların hikayelerini anlattık durduk.

HİKAYELERDEKİ VURGUKLAR;
_ KARDEŞ EN İYİ ARKADAŞ
-KARDEŞ OYUNCAKTAN BİLE GÜZEL
-KARDEŞ ÇOK ĞLENCELİ
-KARDEŞ SEVGİNİN YENİ ŞEKLİ VS VS VS ..
bunlar ilk adımdı,
ZAMAN ilerledikç.e ve kardeş sevgisini işledikten bi süre sonra,
'BİZİM DE KARDEŞİMİZ OLSA NE GÜZEL OLURDU !? ' ya bağladık işi ve bunun için DUA EDER olduk :)

SONRAKİ AŞAMADA EKLENEN VURGULARIMIZ;
1)BEBEKLER AĞLAR, ÇÜNKÜ KONUŞAMAZLAR.DERTLERİNİ SADECE AĞLAYARAK ANLATIRLAR. (amca bebekken çok ağlardı, baba onun ağlamasına üzülür annesine koşardı,'a nne acıktı mı ,anne uykusu mu var,anne altı mı pis vs vs vs

2)BEBEKLER SIKICIDIR AMA ÇOK ÇABUK BÜYÜR .)
 İLK ÖNCE HİÇ HAREKET EDEMEZ VE UYURLAR.
( baba kardeş gelince çok şaşırmıştı çünkü bu kardeş hiç eğlenceli değildi' dede babayla konuştu ve şuan böyle olduğunu ama çok çabuk büyüyeceğini anlattı bla bla bla )


3)KARDEŞ AİLEDN BİR BİREYDİR. GERİ İADE EDİLEMEZ '! :)))
(baba amcayı geri yollamak istediğini dile getirir..çünkü çok ağlamaktadır. ama dede onun ailenin bir bireyi olduğunu ileride güzel günlerin geleceğini sabretmesi gerektiğini anlatır :)

4) BEBEKLERİN BÜYÜME HIZI .umutları kırmamak adına aşamaları anlatılır :))))

İşte biz  üç aşağı beş yukarı bu şekilde hazırladık minik oğlumuzu, o böyle yana yakıla bir kardeşi arzularken bir yandan da dua ederken ,birgun ;
'Karnımda bazı hareketler hissediyorum.acaba bir bebek mi var ? gidip dr a baksak mı ? yoksa bir kardeş mi geliyor ?!' dediğimde havalara uçan minikle beraber ,anne baba ve abi olarak kardeşimizi ultrasonda görmeye gttik. TABİ dr hanıma durum hakkında bilgi verdim o  da biizim küçük oyunumuza dahil oldu sağolsun :)

İlk gördüğünde anlayamadı neye benzediğini ama bir kardeşi olacağına çok sevindi.
Karnım ısevdi.
Hemen hergün kardeşiyle konuştu,sohbetler etti.
İsmini beraber koyduk kardeşinin.
Onunla ,minik tekmeleryle oynadı.

3) DOĞUMA GİDERKEN NE DEDİK?
Veeeee gün gelip çatttı !
DOĞUMA giderken , bebeğin geldiğini söylemedim..söyleyemedim..ya glemezse,ya ikimizden birine bir şey olursa diye korktum..
Sadece bir süre muayeneler olmam gerektiğini ,hastanenin sıkıcı olacağını beni hala ve amcasıyla ,onların evinde beklerse sıkılmyacağını söyledim.Kuzum da kabul etti ..
Tabii, ' belki de kardeşin gelir. !' demeyi ihmal etmedim. ( BU ARADA TÜM AİLE FERTLERİNE ,heyecanlarını miniğe yansıtlamamlarını,kardeş geldi geliyor vb  herhangi bir şeyi yanında konuşmamalarını da tembihledim:)

Geceden sabaha kalmadan minnacık oğluşumu kucağıma alıp onunla ilk kuvvetli bağlarımızı kurup sesimi kendimi gücüömü toparlayıncaysa  ilk iş minğimi  arayıp,kardeşinin geldiğini ve onu alıp eve geleceğimi söylemek oldu.
Yalnız evde bir minik kuzunuz sizi beklerken doğum yapmak inanılmaz zormuş.. İlk doğumun fiziksel olarak bundan en az 5 misli zor olmasına rağmen bu doğum psikolojik olarak daha zordu...Ardınızda biri var..çaresiz, size muhtaç..
Ama biliyorsunuz ki ,onu sizden çokkk seven ve çok daha çok düşünen BİR'i de var ! O zaman işte, rahatlıyor,teslim oluyorsunuz!!!!

4)NERDE KARŞILADIK?

Hastanede karşılamak istemedim. O atmosferde olmasındı ilk tanışma.  annesi yatakta olmasındı . çıkış yapmadan önce amcayı aradık , çıkacağımızı biz gitmeden eve gelmemelerini rica ettik.
Hemen eve gittim, bir duş alıp temizlendim, hazırlandım oğluşuma, bu ilk uzun soluklu ayrılığımızdı..ilk gece ayrılığımızdı aynı zamanda.

Onun çok istediği bir pedallı araba ve bir itfaiyeci seti hazıladık ona.
Kapıyı ben açtım. Kucağıma aldım kokladım gul kuzumu ( normal doğumun nimetiydi bu da tabi :)
biraz buruktu sanki...durgundu.. hediyeleri görünce gözleri ışıldadı..'KArdeşin almamamızı  istedi annecim. bana ,''abimin en sevdiği arabayı aallım anne ' dedi sanki,.ben anlarım '' dedim.

İşte benim için 'iki bebeli' minik için, 'kardeşli, hayat böylece başlamış oldu....




Yorumlar

  1. Okadar iyi.geldiki.ayni.durumdayim.insallah bende.minigimi.uzmeden.olumsuz.etkilemeden.anlatabilirim.durumu..tskler.hersey.icin.oyuncuanne😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar