MİSKETLERLE OYUNLAR :)

Sevgili Blogum :)
Buraya yazı yazmayı çok özlüyorum;  lakin 'zamansızlık' aramızda bir uçurum :))

Minik adam,ev işleri, bazen varlığını unutsam da sürpriz minik misafirin bünyemdeki etkisi ve bir de üzerine derslerim eklenince ;bloga zaman kalmıyor..

Sınavlara küçük bir mola vernişken ,fırsat bu fırsat aradaki zaman diliminde oynadığımız oyunlardan bazılarını paylaşayım hem ilerisi için bize , hem de diğer annelere fikir olsun ;)

Geçtiğimiz günlerde eski mahallemizdeki kırtasiyeye uğradığımda gözlerim ışıldadı çünkü tam da bana göre pek çok ıvır zıvır buldum:)

Öncelikle 1 file MİSKET (bilye ya da cilli  derdik biz küçükken ) aldım..

Eve geldiğimizde ilk iş bunlarla oynamak oldu.

1. MONTESSORİ USULÜ MİSKET DİZME 
İlk olarak bunu oynadık..Uzun zamndır istediğim bir oyundu.

Minik büyük bir dikkat ve istekle oynadı ..

Bu oyunu ,isterseniz ;

Bizim yaptığımız gibi delikleri olan bir kase ile;


Ya da isterseniz ; Duru ve annesinin yaptığı gibi ;

http://www.enduruyanim.com/2012/07/04/misket-ve-boncuklari-dizdik/ VANTUZLU SABUNLUK bulup onunla da oynayabilirsiniz.

Oyunu oynarken denge ve dikkat gerekiyor.. Oyunu farklı şekillerde oynayıp; tüm deliklere boncukları dizebilr ya da birer sıra atlayarak dizmesini isteyebilirsiniz ;)


2.MİSKETLE BOYAMA

Bu oyun da yine bir MONTESSORİE klasiği :)

Ancak çok eğlenceli :) Ben bile defalarca oynadım :)

Bu oyun için ihtiyacınız olanlar ;

-BOYA
-MİSKET
-BOŞ BİR KUTU
-KAĞIT

Biz parmak boyalarımızı kullanarak misketlerimizi boyadık ve büyük bir yoğurt kabımız olmadığı için saklama kutularımızda misket boyamamızı yaptık.

 
Misketlerinizi boyuyorsunuz ve kağıdı içine yerleştirdiğiniz kutnuzun içine misketlerinizi atıp sallamaya başlıyorsunuz !
SALLAYIN VE SALLAYIN :))



Sonunda ortaya muhteşem bir sanat eseri çıkıyor :)



3. MİSKETLİ PİRE :)

Bu oyunu daha önce bahsettiğim ; DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAN YAPIMI KOLAY OYUNCAKLAR ' adlı TÜBİTAK kitabında bulduk..

Hacıyatmaz benzeri minik bir pire hazırlıyorsunuz ve avucunuzda ileri geri hareket ettiriyorsunuz yahut da bir tepsi içinde yürütüyorsunuz :)

Oyuncağın yapımı burada;





Pirenin yapımı için kitapta bir kalıp var ,resmini çekip koyuyorum ki ;göz kararı ve el becerisi olan anneler için ;)) ...

İşte bu da bizim piremiz ;  (tabi yapılalı haftalar olduğu için haşatı çıkmış :)



SİZLERE DE EĞLENCELİ VE RENKLİ GÜNLER DİLERİM....

Yorumlar

  1. bayildim bunlara beenn:) bizde bu aralar azamiyoruz mevsim bahar olunca disarda geciyor cogu zaman ama bu yazdiklarini yapalim hemen azcik hazira konmus gibi olacagiz musadenle ama olsun napalim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar