21 Şubat 2013 Perşembe

Arabalarla Oynamayı Seven Çocuklar İçin; Kartondan Otoparkımız ve Rakamlarla Eşleştirme Oyunu

Merhaba :)

Bugünlerde minik oğlum, bebekliğe ani bir geri dönüş yaptı ! Anne sütünü mütemadiyen içmek istiyor ve mızmızlıklar da cabası !!

HEEEEY GİDİ , 2 YAS SENDROMU !!! Böyle PAT diye, 2 yaşına girer girmez de gelinmez ki!    :)

Neyse şikayet etmiyorum elbette; lakin çok yoruluyorum :((

İşte böyle sinirlerin gerildiği, duyguların doruklarda yaşandığı anlarda ;daha da çok OYNAMAK lazım!! :))

Tam da, o DUYGULARIN DORUKLARDA gezindiği sırada , 'NE OYNASAK ?' diye alıcı gözle etrafıma bakınırken,dolabın kenarında bana göz kırpan BEBEK BEZİ KUTUsunu gördüm :))

Ve şimşekler çaktı ! :))

Alelacele , bir OTOPARK yapmaya karar verdim...

Bez kutusunun kulaklarını ve üst kısmını falçatayla oydum.(Üst kısımda bir parça bıraktım ,üst kat yapmak için )

Artan uzun kulaklardan birisni ,üst katın altından yapıştırıcıyla yapıştırıp, ARABA KAYDIRAĞI yaptım :)

 
Bu çok basit bir otopark oldu tabi. Çok daha fazla geliştirilebilir.Bizim şimdilik oyuncak bir otoparkımız da olduğu için, çok geliştirmeye gerek duymadım.

Bu oyuncağın hazırlanışındaki asıl hedefe ve oyuna gelecek olursak ;

RENKLERLE EŞLEŞTİRME VE RAKAMLARI TANIMA..

Otoparkın alt kısmını GARAJ olarak ayarladım.Ve 3 farklı renkte; SARI,KIRMIZI ve MAVİ kartonlardan geniş şeritler yapıştırarak PARK bölümlerini ayırdım.Bu parkların üzerine de 1 ,2 ve 3 rakamlarını yazdım.

TAHTA BLOKlarımızdan da ,oyuncağımıza arabalar yaptık :) Eva süngerden minik daireler kesip bunları bloklara TEKERLEK olarak yapıştırdık. (Minik için bu kısım pahabiçilemezdi ;)

Arabalarımızsa 3 farklı renkte..SARI,KIRMIZI VE MAVİ! Ve farklı sayılarda, 1 MAVİ ,2 KIRMIZI, 3 SARI araba...
Arabalar ,otoparktaki aynı renklerden oluşan garajlarında yazan; RAKAMLARLA eşleştiriliyorlar.

Fazla uzattım :) Resimlerle çok daha kolay anlaşılıyor :)

İşte resimler ;))




2 yorum:

  1. Sevgili Oyuncu Anneciğim nerelerdesin sen , ne kadar merak ettim, Nurturia ya bakmak çok sonra aklıma geldi,ne güzel bir haberle karşılaştım ama, hayırlı uğurlu olsun inşallah:)) bir dönmüş tam dönmüşsünüz ama yaklaşık yarım saattir blogunu okuyorum:) Annem benim işte be bir bez kutusundan otoparka geçiş :) Minik de severek oynamış maşallah, ikiniz için de bu süreç kolaylıklar güzellikler hayırlar getirsin inşallah, Rabbim sevginizi arttırsın:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Etka'min annesi ;)))
    Bir otobus yolculugunda;yuzumde kocamaaan bir tebessumle okudugum yorumlarina ,cevabim gecikti zira gectigimiz hafta benim icin cok zor bir haftaydi :/
    Ayrica haber netlessin de istedim! :)
    Evet gorunen o ki artik ;bizim MINIK ebin en minigi olmayacak ! :)

    YAlniz bu yoldaki minnak beni biraz yoruyor.Asiri mide bulantisi ,bas donmesi, sanci ve surekli bir DINLENME ,UYUMA ihtiyacim var ! :)
    Minik'te bu kadar etkilenmemistim :/

    Bunlara ilaveten; gectiimz haftanin asil zorlqyiciligi; ANNE SUTUNU BiRakma Meselesi oldu ;(
    aslinda niyetim TANDEM NURSING yapip; emzirmeye devam etmekti ama evdeki hesap carsiya uymadi!
    Belki bumu uzun uzun anlatirim.bir ara:/

    Allah'tan oglusum laftan sozden anlayan bir evlat.Aksi olsa cok zorlanirdik.Gorunen o ki, o ; benden daha cabuk benimsedi;( Benimse yuregim yangin yeri ;(((

    Iste bu sureci kolay gecirelim die,gecen hafta tum gun ve gecelerde gezdik;)

    Amma bebeler musade ettikce burada olmak niyetindwyim;)
    Tekrar kocaman kucakliyor ve sevgilerimi gonderiyorum ;)))

    YanıtlaSil