18 Şubat 2013 Pazartesi

Anne Kurtaran Oyunlardan ; MOON SAND (Ev Kumu) ve Gökkuşağı Tuz Tepsisi :)

Merhaba sevgili blogum:))

Uzuuun bir aradan sonra merhaba:)

Anneciğin sınavları,Minik adamın hastalıkları derken uzuuun süre uzak kaldık buralardan..

Ama şimdi burdayız..
Güzel haberlerle,güzel oyunlarla burdayız..

Çünkü oynadıklarımızı not etmek, paylaşmak büyük bir motivasyon kaynağıymış bizim için,uzak kaldığımızda bunu anladık..

Nurturia'daki sevgili annelerin de destek ve isteğiyle oyunlarımızı not edip,paylaşmaya devam! :)

Yokluğumuzda bizi soran annelere teşekkür eder, yantılayamadığımız mesajlar için affınıza sığınırız ;)

Ben ders çalışırken ,Minik Adam'ımı en güzel şekilde,musmutlu oyalayan 2 oyunu paylaşmak istiyorum ilk önce :)

Birisini ETKA'nın blogunda görmüştüm,
Diğerini ise hemen her blogda bulabilirsiniz.(Sanıyorum bunu da Barış'ın blogundan öğrendim :)

İlki moon sand de denilen, ev kumu :)) Benim minik adamım kumlarla oynamaya bayılır!!!!!!
Ben de bu konuda özgür bırakma taraftarı olduğum için kısıtlamam hiç miniğimi..

Lakin hazır kumların tamamen fabrikasyon olduğunu öğrendiğimde, içime sinmemişti.Neticede oynarken ağzına yüzüne hatta gözüne bile kaçabilme imkanı var.Atmıştım tüm hazır kumları ...

Ama kendi ellerimle hazırladığım bu tarif sayesinde artık içim rahat..

Tarif, ETKA'nın dünya tatlısı anneciğinden :)

8 bardak una 1 bardak yağ..
Hepsi bu kadr !!!! :)

Ben 4 bardak una yarım bardak yağ kullandım.

Kumu hazırlarken ;bebeyağını seçmiştim.Ama yanlış seçimmiş!!! Bizim bebe yağımız biraz fazla parfümlüymüş kokusu genzimi yaktı!!!!

Onun yerine sıvıyağ kullanmanızı tavsiye ederim. ;))

Karışım için kullanılan malzemenin ölçüsü ,gözünüze israf (!) gibi gelebilir :) Ama inanın defaaaalarca oynayabiliyorsunuz :)

Biz oynadıktan sonra bir kutuya koyuyoruz ve en az 15/20 kez oynadık:)

İşte kumumuzla oyunlarımızdan kareler:)

 :) Saatler süren eğlence :)



2. Oyunumuza gelince;

Bu da GÖKKUŞAĞI TUZ TEPSİSİ :)

Sanırım adı böyle birşeydi :)
Bunun da hazırlanması inanılmaz kolay..

Bir tepsiye, ya da tercihinize göre bir kutunun kapağına, uzun şeritler halinde kestiğiniz rengarenk elişi kağıtlarını yapıştırıyorsunuz...

Sonra da üzerine tuz döküyorsunuz !!

Olay bundan ibaret :))
Gerisi;  miniğinizin hünerli ellerine kalmış:))

 İsterse; parmaklarıyla;
 İsterse fırça ya da kalem yardımıyla, tuzların üzerinde desenler çizerek; alttaki renkleri ortaya çıkartabilir :)

Minikler için çok eğlenceli bir oyun..

Daha büyük ya da yetenekli bebekler belli nesneler,şekiller çizebilir..Mesela biz daire çalışmaları yapmaya başladık;parmaklarımızla tuz üzerinde gezerek :))

Yine bu tuzu da saklayıp, defalarca kullanabiliyorsunuz:)

Eğer tuzla oynamaktan sıkılırsanız oyun hamuru yapmakta kullanabilir, israf olmasını önleyebilirsniz ;))

7 yorum:

  1. Mesajına cevap vermediğin annelerden birisi de benimm... İyi olmanıza sevindim,naasıl geçti sınavlar? 2 hafta önce sizin oralardaydım, aklımdaydın... Sevgiler, öpücükler...

    YanıtlaSil
  2. Ahhh Barışımın Annesi :( !!!
    Ben o mesaja cevap verdiğimi sanıyordum oysa :( Çok çok özür dilerim.
    Sen de bahsetmiştin sanırım mesajında :) Aynısı bende de var işte:) Mesajı okuyorum,aklımda güzel bir metinle mesaja yanıt veriyorum ve öylesi yaşıyorum ki, o anı:) mesajı yolladım sanıyorum :))
    Acaba bu psikolojik bi problm mi:DDD

    Çok çok özürdilerim..
    Buralardan geçip de ses etmedin mi ?? Aşkk olsun:( Haberim olsaydı bir yerlerde görüşmek isterdim:/ Neyse yine beklerim yolunuz düşerse..
    Tanışmayı çokçok isteyceğim dünya tatlısı b,r annesin zira:))
    Ayrıca nazik anne :) Sınavlar pek iyi geçti çok şükür.ama Minik sıkıntılı şu aralar..Nurturia'dan bilahare yazayım onları:)
    Öpücükler sevgiler :)
    Hemen sitenizi yoklayıp yarına birşeyler bulmaya kaçıyorum:)))

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten Anne kurtaran bir oyun :) çocuklarda mutluysa ki musmutlu bile diyebiliriz daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
  4. ellerin hep bizler icin calissin e mi;))))

    YanıtlaSil
  5. Yarın deneyeceğimmmmmmm nokta net:)

    YanıtlaSil