2 Ocak 2013 Çarşamba

Oyun Hamuru Yapımında ; Pişirilmeden Hazırlanan Tarif Mi ; Pişirilerek Hazırlanan Tarif Mi?

Merhaba sevgili blog :)

Minik'in bugüne kadar ki tüm oyun hamurlarını ,şu klasik tuz seramiği tarifi ile ,evde kendim hazırlamıştım,niyeyse pişirilerek hazırlanan hamurlara hep bir mesafeli yaklaşmıştım bugüne kadar..SEBEB?  Ben de bilmiyorum :) Belki de üşendiğim içindir :) Belki de fiyaskoyla karşılaşmaktan korktuğum için..
Oysa ki hazırlama süresi aynı sürüyor..Hatta bunda yoğurma işi ile de uğraşmadığınız için daha bile kolay gelddi bana :)

Geçtiğimiz günlerde, Etka'nın annesinin pişirerek  hazırladığı tarifi görünce ,ee bizim de oyun hamurlarımız bitmiş olunca ,bu kez denemeye karar verdim..
(Tarife buradan ulaşabilirsiniz ; http://etkaca.blogspot.com/2012/11/tuketen-degilureten-bir-gelecege.html BİR EKLEME ; sirke kullanılınca biraz rahatsız edebilir kokusu, yaparken biraz LAVANTA ESANSI vb kullanmanızı öneririm ;)   ))

Sonuç; mükemmel !!

Kıyaslayacak OlursaK;

PİŞİRİLMEDEN HAZIRLANAN HAMUR ;

* Bir zaman sonra ; CIVIYOR !

PİŞİRİLEREK  HAZIRLANAN HAMUR ;

*Henüz cıvımadı :) ve tahminim de cıvımayacağı yönünde :)

PİŞİRİLMEDEN HAZIRLANAN HAMUR;

*Uzun ömürlü olabilmesi için ; çiğ olduğu için buzdolabında saklanıyor..
Bu da oyun hamurunu ilk kullandığınızda,soğuk ve sert olması demek..Ya da önceden çıkartıp kalorifer üzerinde vs bekletip,zaman kaybetmeniz demek..Bu esnada; 'HAMUUUUUR' diye krizlenen bir miniğiniz var ise, taş gibi hamuru yumuşatmak için bileklerinizi kırmanız gerekebilir demek :) !


PİŞİRİLEREK HAZIRLANAN HAMUR ;

* Bu hamur ise pişirilerek hazırlandığı için; oda sıcaklığında muhafaza edilebiliyor..Her zaman kullanıma hazır ve nazır :)


PİŞİRİLMEDEN HAZIRLANAN HAMUR;

* Bazen çok sert ,bazen de çok gevşek olabiliyor, hatta çok oynanınca eriyebiliyor :)

PİŞİRİLEREK HAZIRLANAN HAMUR ;
İSE
* Plastik gibi :) Baya lastikmsi bir yapıya sahip oluyor..

Tabi tüm bu tezlerimi , doğrulayabilmek için bir süre daha beklemem gerekebilir ..Henüz 3-4 gün oldu yapalı hamurlarımızı..
Eğer tezlerimle ilgili bir değişiklik, ya da ilave olursa buradan paylaşırım :)

İşte hamurlarımız;


BOL MINCIKLAMALI EĞLENCELİ GÜNLER DİLERİZ  ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder