13 Ocak 2013 Pazar

12- 16 AY ARASINDA OYNADIĞIMIZ OYUNLAR VE AKTİVİTELER

Uzun zamandır hazırlamak isteyip de bir türlü önceleyemediğim bir yazı bu yazı.. Bazı annelerin 12 AY SONRASI oyun fikiri sorularına yardımcı olabilmekle beraber kendimize de ilerisi için döküman olsun diye, blogu yazmaya başlamadan önceki,yani 12 ay üzeri oyunlarımızı paylaşacağım bu yazımda.. Minik 1 yaşına girdikten sonra, hayat 180 derece değişmişti benim için :) Zira artık çok rahat yürüyor ,hatta koşuyordu, yani kucağımda tüm evi gezdirme işkenceleri,slingle bağlanarak , beraber iş yapma eziyetleri bitmişti.. Çok mutluydu..Herşeyi anlamaya başlamış ve herşeyden keyif alan bir meraklı minik ! Bir Keşif Adamı olmuştu ! Peki neler yaptık? Aslına bakarsanız, çocuklarla zaman öylesine akıp gidiyor ki, o günleri bazen nımsayamıyorum:) Sanki hep bu kadardı, böyleydi gibi geliyor :) Yine de biraz yokladığımda kendimi şunları buldum hatıraların arasında ; (FOTOĞRAFLAR YOK MAALESEF ; TAM BİR FOTOĞRAF ÇEKMEME HASTASIYIM ZİRA :/ ;) BLOG TUTANA KADAR ,HEMEN HİÇ BİR OYUNUMUZUN FOTOĞRAFINI ÇEKMEMİŞİM :/ ) 1) KEŞİF ÇEKMECELERİ ; Evin hemen her yerinde, Minik 'in rahatlıkla kurcalayabileceği,kendisine zarar vermeyeceği objelerden oluşan çekmeceler hazırladık. Mutfağımın en alt çekmece ve dolapları tamamıyla onundu..Rengarenk,çeşit çeşit keşfedilecek binlerce ıvır zıvır ! :) Zarar verebilecek eşyalarsa yukarılara taşınmıştı.. 2 ) ULAŞABİLECEĞİ YERLERE MİNİK KİTAPLAR Günü geçirdiğimiz tüm odalarda miniğimin kitapları serpiştirilmişti.. Böylece kitaplar hayatının içinde olmaya başladı ve onlara istediği zaman ulaşabildi.. 3) VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ ÜZERİNE OYUNLAR Göz ,kulak,burun ,ağız vs organlarımızı tanımak adına, hem kendimizde hem de oyuncaklarımızda dramalar yaptık sık sık ,şarkılar söyledik.. Vücudumuzun bölümleriyle ilgili olarak daha sonraki aylarda oynadığımız, şu oyunu 12.aydan itibare oynayabilirsiniz aslında; http://oyuncuanne.blogspot.com/2012/09/kartondan-ikizimle-vucudumun-organlar.html 4) KULELER YAPMA Zaten bilinen klasik oyunlardan..Herşeyden kuleler yapıyorduk o sıralar, mutfak kap kacağı,Legolar,küpler,bardaklar,yastıklar,minderler …. 5) PARMAK BOYA VE OYUN HAMURLARI İLE OYUNLAR Minik’in doğumgününü kutlar kutlamaz; hamur oyunu ve parmak boya kullanmaya da başlamıştık.. Parmak boya ile başlangıçta tamamen SOYUT çalışmalar yapacaklar :) Ki yapsınlar da bence :) Kağıdın üzerinde boyanın dağılışı, o capcanlı renkler, parmaklarını boyaya sokup kağıda sürdüğünde neler yapabildiğini görmek ve o koordinasyonu kurabilmek bu grup için mükemmel bir keşif aracı ! Hamurlarla neler yaptık? Hamur mıncıklama :) Hamur ezme..hamur koparma..hamur yuvarlama..Düz hamurun üzerine parmaklarla noktalar yapma… Hamurlara çatalla iz yapma.. 6) KUM KUM KUMM :) Kum bu aylarda bizim kurtarıcımız olmuştu.. Hem kumun dokusu bebekleri sakinleştiriyor, hem de farklı keşiflere davet ediyor.. Kum üzerinde uyduruk şekiller yapıyor , kaptan kaba aktarıyorduk. Ayrıca kürek kullanmanın; muhakkak ki fiziksel koordine ve ince kas gelişimi için de çok faydalı olduğuna inanıyorum ;) 7) SU OYUNLARI *Baloncuklar.. Mutfakta iş yaparken en büyük yardımcılardan biri ; SU :) Bir bardağın içine bir miktar su koyup ve bebeğime bir pipet veriyordum :) O baloncuklarla eğlenirken bana bolca vakit kalıyordu ;) *Köpükler Bir leğen suyun içerisie ,bebeklere uygun bir banyo köpüğü ya da şampuan sıkıp köpüklerle eğlencenin tadına varıyorduk ;) Ayrıca köpüklerin içinde kaybolan ördeği aramak ve bulmak da eğlenceye eğlence katmıyor değildi :). 8) AKTARMA OYUNLARI Pek çok nesneyi kullanDIK bu oyunlarda.. Leğene doldurduğuM suyu bir bardak yardımı ile başka bir kaba aktardık, Bir kaptaki gıdayı(nohut,fındık, bulgur vs) tanelileri eliyle,tek tek, diğerlerini kürek ya da bardak ile başka bir kaba aktarıyordu MİNİK. Bir sepetteki oyuncakları başka bir sepete ya da kutuya taşıyOrdu. 9) AKTİVİTE KUTUSU Mutfakta bir kutu edinmiştik bu kutuyu farklı bölgelerinden farklı büyüklüklerde deldik ve deliklerden ,uygun düşecek şekilde iri makarnalar, toplar, kulak çöpleri vs atma oyunları oynadık. Bu yaş grubu bir şeyleri deliklerden atma ve onları kutu içinde sallamaya bayılıyorlar. (Öneri; şeffaf bir kutu,pet şişe kullanırsanız içerisine attıklarını gözlemleyebilme şansları olur) Aynı şekilde yolculuklar için de bir minik AKTİVİTE kutusu hazırlamıştım.. 10) KUKLALAR Bu dönemde kuklalar çok işimize yaradı,onlarla çeşit çeşit masallar anlatıp,oyunlar kurduk.. Hazır kuklalar kullanılabileceği gibi, bir eski çoraba örgüden saçlar, düğmeden gözler ve burun yapılarak da şaahanaane bir kukla edinilebilir ;) 11) KALEM KULLANMA VE KARALAMALAR Bu yaşa verilebilecek kalem, tombul, elinde kalem ile düşme tehlikelerinde; minimum zarara uğratabilecek cinsten olmalı.. Biz CARİOCA JUMBO BABY kullanmıştık. Çok da memnun kaldık ;) 12 ) KAĞIT YIRTMAK,BURUŞTURMAK Renkli krapon kağıtları çok işinize yarayacaktır..Kağıtları önüne verin ve buruşturup,yırtmasının seyredin :) Minik bu rengarenk kağıtlara çıldırıyordu :) 13) HEDEF VURMA Pet şişeleri karşımıza dizer , topumuzla onları devirirdik.. Bu oyun sayesinde belli bir nOktaya hedeflenebiliyorlar ;) 14 )KUTULARI VE KAPAKLARINI EŞLEŞTİRME 3 tane ayakkabı kutusunu (tercihen farklı boyutlarda) , kapakları ile gövedeleri aynı ve fakat her kutu ve kapağında kullanılacak kağıtlar farklı olmak üzere kaplamıştım. Daha sonra kapakları ve kutuları karışık bir şekilde miniğin önüne koyarak,kutulara uygun kapakları bulmasına yardımcı oluyordum..Bu oyunu da defalarca oynardık hergün ;) 15)ENGELLİ YARIŞ Bir minik alan hazırlayor, bu alana küçük engeller koyuyordum (oyuncaklar ,yastıklar vb ) bunların üzerinden ,devirmeden geçmece , tekme atmaca oynardık... 16) TÜNELDEN EMEKLEYEREK GEÇMECE ve TÜNELDE KEŞİF Sandalyelerle, kutularla tüneller hazırlardım..Bu tünellerden hem oyuncak fırlatmaca oynardık,hem de kendimiz emekleyerek geçerdik. Tünele keşfetmesini, bulmasını istediğiniz oyuncaklar da saklayabilrsiniz. Mesela tünelinizin üzerini bir çarşafla örtebilir, içeriyi yastıklarla doldurabilir ve yastıkların altında çalan müzikli oyuncağı arayabilrsiniz ;) 17 ) EŞARPLARLA OYUN Birkaç eşarbı birbirine bağlayın ve ,kendi bluzunuzdan içeri koyarak saklayın, ucunu ise bluzunuzun yakasından sarkıtıp bebğinizin fark etmesini bekleyin..O fark etmezse siz ona farkettirebilrsiniz :) Meraklanıp ,ipi çekmesi için davet edin..Sonrasında EŞARBIN Çekildikçe gelmesi onu çok şaşırtacaktır.Daha sonra da bu eşarbı bebeğinizin sırtına da koyarak dokunsal duyusunu harekete geçirebilrsiniz ;) Aynı oyunu boş bir kutudan faydalanarak da oynayabilrsiniz. Kutunun üst kısmına eşarbınızın geçeceği kadar bir delik açın ve eşarbın ucunu bu delikten çıkartın,gerisi miniklerin işi zaten :) Ayrıca bu eşarp oyununun ardından , eşarbın uçlarından tutup biribirini çekmece oyunları da oynardık ;) 18) AKTİVİTE MASASI Biz kendi aktivite masamızı kendimiz hazırlamıştık.. En çok üzüldüğüm şey ise fotoğrafını çekip, saklamamış olmam :( Kum havuzumuzun yan tarafına, mukavvalardan yaptığım b,r silindir yapıştırmıştım.Uzunlamasına yere doğru inen.. Bu silindirin üst kısmı açık,ve en alta yakın kısmında ise bir yuvarlak,büyük delik vardı. Bu delikten, içeri bir oluk yapıp yerleştirdim. Onu da hafif eğimli olacak şekilde havuza monte ettim. Yani yukarıdan ,silindirin içine topları atıyorduk ve , oluklu kısımdan toplar yavaşça yuvarlanarak geliyordu :) Bununla saatlerce oynardı Minik.. Ayrıca bu masanın üzerine kumaş ya da mukavva kitaplar yapıştırır, mama sandalyesi oyuncaklarından koyardım..Sesli oyuncakları da yapıştırdım bir ara hatta.. Kimi zaman da farklı temalar hazırlardım.. KENDİ AKTİVİTE MASAMIZI YAPMIŞTIK ANLAYACAĞINIZ ;) BUNLAR 16. AYA KADAR OYNAYABİLECEĞİNİZ OYUNLAR.. Zaten 16.aydan sonra oynadığımız oyun örneklerini blogumuzda bulabilirsiniz ;) BOL OYUNLU EĞLENCELİ GÜNLER DİLEKLERİMİZLE ;))

7 yorum:

  1. Hmm hepsi birbirinden güzel :)
    Ama benim minik hemen sıkılıyor ilgilenmiyor yani ben önüne boya veriyorum mesela o boyları kutusunda çıkarıcam diye uğraşıyor:D
    Tam ilgisini dikkatini toparlıyamıyorum:(

    Bu arada sizin oğlunuz ne kadarlık?
    Mesela Eyüp 15 aylık oldu bguün:)

    YanıtlaSil
  2. nurticanım mervem, görüşmeye devam. msn arkadaşım ol benim, blogunun gmail adresine mailimi atıyorum, görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  3. canım nerelerdesiniz, merak ediyoruz sizleri.
    herşey yolundadır inşallah

    YanıtlaSil
  4. Ne zamandır yazılarınızı oyunlarınızı göremiyoruz
    umarım en kısa zamanda görüşebiliriz,haber alabiliriz...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili ETKACIĞIMIN ANNECİĞİ VE ESRACIM:))) çok teşekkür ederiz sorduğunuz için bizi:)) iştte sınavlar hastalıklar derken uzak kaldık ama buradayız bundan kelli inş :)

    YanıtlaSil
  6. Kum makarna vs. Gibi seylerle oyun oynayabilmek icin agzina sokma huyunu birakmasi gerekiyor.onune su koysam birakamamki.hemen doker.biz bisey oynayamiyoruz bu durumda :(

    YanıtlaSil
  7. Kum makarna vs. Gibi seylerle oyun oynayabilmek icin agzina sokma huyunu birakmasi gerekiyor.onune su koysam birakamamki.hemen doker.biz bisey oynayamiyoruz bu durumda :(

    YanıtlaSil