Temalı Hafta; DENİZLERDE YAŞAM (MUMLU BOYAMA/SİHİRLİ BOYAMA)

Merhabaaa :)

Bu hafta da, temalı bir hafta olacak inşallah...

Haftanın temasını Minik adam belirlerdi :) Komşu teyzesinin oturma odasında duran AKVARYUMdaki BALIKlar için ve onlara BERADER yem vermek için her seferinde çıldırdığı gibi
geçtiğimiz gün de çıldırınca temamız belirlenmiş oldu :)

Bu hafta ve temayla alakalı güzel ,eğlenceli oyunlar oynamaya niyetim var ,bakalım yapabilecek miyiz :)

Aslında ilk gün , ' denizlerdeki canlılar' ı tanıtmak için eşleştirme kartları hazırlamak niyetindeydim fakat, hava muhalefeti :) nedeniyle dışarı çıkamadım...

Neyse ki fotoğrafları dün seçmiştim ve bilgisayardan göstererek Minik'imi deniz canlıları ile tanıştırdım.

Seçtiğim canlılar ( parantez içleri Mınikce karşılıkları;
AHTAPOT (AAPOTOT ) ,
YUNUS BALIĞI ( 'Hİ HİHİ '=gülen balık demek istiyor)
DENİZ YILDIZI (DILDIŞ)
DENİZ ATI (AT )
DENİZ KAPLUMBAĞASI
BALİNA
ÇÖPÇÜ BALIĞI (PÖÇÇÜ ÇİPÇİP)

Deniz canlılarının resimlerine bakarak,özelliklerini öğrendik kısaca....

Daha sonra da, nicedir yapmaya niyetlendiğim MUMLU SİHİRLİ BOYAMA diye adlandırılan tekniği kullanarak, bugünkü oyunumuzu oynadık.

Teknik çok basit ama çoook da eğlenceli!

Sulu boyama için uygun bir kağıt seçiyorsunuz ve üzerine MUM İLE istedğiniz şekli çiziyorsunuz. Suluboya mumu boyamadığı için çizdiğiniz görüntü ortaya çıkıveryor :) Sihir burada ! :)
Bizde ince uzun mum yoktu, yuvarlak tombik mumlarımızı kesip ,olduğu kadarıyla çizdim.
Kağıt normalde bembeyaz,bomboş duruyor.Mum anlaşılmıyor bile..

Sonra veriyorsunuz MİNİK ellere ...

Gerekli olan tüm malzemeler bunlar; kağıt,suluboya ve mum !

Ben tanıttığım tüm canlıları,uyduruk da olsa ;mum ile çizdim kağıda..

Minik önce uzuuun zamandır suluboya yapmadığı için boyama işine kendisini kaptırıp , mumları farketmedi..Farkedince de çok şaşırıp çokca sevindi:)

İşte bugünkü oyunumuz ;

Suluboya hasreti yaşayan Minik fazla suladığı ve güzel çekemediğim için net görünmüyor ..

Burada ,paint ile üzerlerine ne olduklarını not aldım ..

İşte haftanın ilk oyunu..Tahminimce bu tekniği daha çok kullanacağız..Çünkü çok eğlenceli,sürprizli bir teknikti..
'Bakalım resmin altından ne çıkacak !'
Miniklere göre tam da :)

Sizlere de bol eğlenceli,rengarenk ,GÜZEL SÜRPRİZLERLE DOLU GÜNLER DİLİYORUM... :)

Yorumlar

  1. Okulda yaptırıldık bizde çocuklara ama sihirli değilde Sürprizli boya diyelim:)) Çocukların hafızalarında bilinç altında kalıyor böyle şeyler.' sihir ney ' diye soracağına sürprizin ne olduğunu merak etsinler. Canım evladını yetiştirirken seninde hassas olduğun noktalar farkettiğim için affına hoşgörüne sığınarak yazdım yayınlama istersen. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. :))) oncelikle bu güzel hassasiyetin ve nazik ikazin icin tesekkur ederim.cunku ' bir yanlis gordugunuz zaman onu elinizle,ona gucunuz yetmezse dilinizle duzeltin.onu da yapamazaaniz kalbinizle bugzedin' düsturuna inaniyoruz ;)
    Lakin BOyama tekniginin adi bu diye biliyorum ve Basligi goren anneler ,uygulamayi anlayabilsin diye yazdim:) YOksa Mİnik efendi yaninda elbette boyle zikredilmedi ;))
    tekrar hassasiyetin icin tesekkur ederim Etka'cigin guZel yurekli annesi ;)

    YanıtlaSil
  3. cok guzel ben de en kısa zamanda yapıcam bunu. bızım evde akvaryumumuz da var ordakileri melek balıgını copcu balıgını dırek gordugumuz balılardan baslarız kuruyunca da akvaryumun ustune asarız :) kuruyunca desen hala gorunuyor degıl mı?

    YanıtlaSil
  4. Evet evet hala ve hala görünüyor..Mum erimediği sürece sorun yok ;)
    Ne kadar güzel olur...Tandığı balıkları karşılarında görünce çok sevinirler eminim ki;=)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar