13 Aralık 2012 Perşembe

OLAYLAR ile DUYGU İFADELERİMİZİ EŞLEŞTİRME OYUNU


Veee işte  nihayet, haftanın temasıyla ilgili bir oyun :)
Aslında bu oyun için ; internetten resimler seçmiştim,onları bastırıp daha orjinal bir oyun hazırlayacaktım ama gerek kalmadı:)

Bu akşam yaptığımız anneanne ziyaretinde, dayımızın eski kitaplarını verdi anneannemiz Minik 'in eline..Bakıp oyalansın diye..O bakarken ,bende ampuller yandı :)
Çok güzel resimler vardı ...
Ve elbette ,fırsattan istifade; duygu durumları eşleştirme oyunu için hemen işe koyuldum,işime yarayabilecek resimleri tarayarak,kestim kitaplardan..Koydum Minik'in önüne..
Bir tarafta, duygu ifadeli Çomak Kuklalarımız,diğer  tarafta resim yığını..
Önce ben başladım oyuna.. Hangi olayın bize nasıl hissettireceğini sorarak ,Minik'ten aldığım cevaba göre eşleştirmeye başladım.Ardından Minik oyunu anladı ve o da katıldı..

Resimlerden oyunu net bir şekilde anlayabilrsiniz.
İşte oyunumuz;


Fotoğrafları ne yaptımsa yine düzelterek yükleyemedim:/
Hasta olunca, üzgün birini görünce, ağlayan birini görünce, yaralı bir kuş görünce mesela; ÜZÜLÜRÜZ...

 Oyuncaklarımızla oynayınca;ailemizle olunca,arkadaşlarımızla olunca,yemek yiyince,kitap okuyunca,parka gidince MUTLU OLURUZ..
 Köpekten (MİNİK çok korkuyor :/ köpeklerin çok şirin olduğunu,kimseye zarar vermeyeceğini anlatmak için tekrar vurguladım) ,ateşten korkabiliriz..Tabi dikkatli olursak,hiçbirşeyden korkmamıza gerek kalmaz :) Herşey faydaları ve güzellikleri olduğu için vardır aslında ;))
Bir arkadaşımız yanlışlıkla (kareteciler bunun içindi ehihi:)) bize vurduğunda Kızabiliriz, Annemiz uyardığı halde ,onu dinlemeyip zarar verebilecek birşeylerle oynadıysak annemiz KIZABİLİR :)
Ve tabi devamı da konuşldu :) KIZMAnın ölçüsü :)) Kızgınken ne yapmalı ,ne yapmamalı :)

İşte bu tarz bir oyundu...Arkalarına zımpara kağıdı koyup,Pazen panomuzda da oynayacağız bu oyunu nasibse..

Kızmadan, korkmadan ,üzülmeden ,MUSMUTLU geçirebileceğiniz günler dilerim:)
Sevgiler....

5 yorum:

  1. Canım çok güzel olmuş hepsi. Verdiğin örneklerde tam yerinde ve Miniğin anlayacağı düzeyde yaşantısının içinden olmuş. Maşallah :))
    Birde resimlerini bilgisayardanmı yüklüyorsun onu merak ettim :) ona göre kendimce bir kaç çözüm önerisi sunabilirim belki:) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederiz öğretmen hanım:))) Senin gibi bir öğretmen tarafından takdir edilmek hoş bir duygu ;)))
    Eveet telefondan bilgisayara atıyorum :// eviriyorum çeviriyorum düzelmiyor :) HELP ME PLEASE :i)

    YanıtlaSil
  3. Uzman değilim ama uzman karısı olarak yazıyorum olur inşallah:)) canım fotoları bilgisayarına attıktan sonra bilgisayardan resmi açıp sağ tuşla birlikte aç deyip Microsoft ofise picture managemnt ile açıp ordan resmi düzenle dersen döndür kısmı gelecektir. Bir dene istersen kendim denemeden ezbere yazdım olur inşallah

    YanıtlaSil
  4. Bu arada faaliyetlerinize hem gülen yüz hem yıldız kazandınız :))
    Birde bir öneri panonuz hala duruyorsa köpeğin resmini Minikle birlikte gülen yüz bölümüne alabilirsiniz:) her türlü hayvandan korkan ( kedi,köpek,kuş,sair böcekler,tavuk ve diğerleri ) tehlike sezdiysem defalarca yol değiştiren biri olarak bu korkum hayatımı inanılmaz zorlaştırıyor:( konuşduysanız korkulmaz sevelim vs diye birlikte değiştirebilirsiniz. Konuştuğunuzu unutur ama şekil bilinçaltına yerleşir:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. EHEH :)) YAŞASIIINN :)
    Bu öneriye de bayıldım ayrıca :) ÇoK TEŞEKKÜRLER i;)
    Ben de inanılmaz korkuyorum hayvanlarn ve Minik adamımın öyle olmasını hiç mi hiç istemiyorum laikn,çaktırmasam da sanırım benim endişemi hissediyor :S
    Çok tşekkürler ve sevgiler..

    YanıtlaSil