DOKTOR AMCAMIZA HEDİYE HAZIRLADIK ..(18 ay üzeri ,doktor kontrolünde sıkıntı yaşayan minikler için alternatifler)

Minikle hastaneye gitmek mi???? Haaayııırr !!!!

İnanın çocuğumun hasta olmasından çok , onu doktora götürmek korkusu bitiriyordu beni..

Ne olduysa 3.4. aylarda oldu!

Önce doktorun odasını,sonra hastaneyi farketti...Çakal minik... :)

Ve gerisi tam da tahmin edebileceğiniz gibi ...

Odaya giriyoruz girmesine lakin, kapıdan girdiğimiz an ortalık inliyor.Minik bana yapışıyor, bağırıyor..Ağlamıyor;  resmen bağırıyor ! Ben Minik'i zapt etmeye çalışmaktan, 100 metre koşmuşcasına ter içinde kalıyorum ve dışarı çıktığımızda ,bekleyenlerin yüzünde şöyle ifadeler;

'herhalde 3 -5 tane aşı yaptılar yavrucağa ',   
'kırık,çıkık mı var nedir? '
'bu kadar çok bağırınca anası cimcirdi herhalde, son çığlık ondan olsa gerek..Kötü kadın ! '
:))) vebenzerleri...
Odadan çıkış vaziyetimiz de,şöyle; Minik çıplak :) ya da en azından çıtçıtlı badi var üzerinde, üzerinden çıkan  tüm eşyalar çantaya bile konulamamış,ellerimde, ceplerimde vs vs vs :)

Sefilleri oynuyorduk yani...

En son  3/ 4 ay önce ,aile hekimimizin ,fenaaa (!) kulan enfeksiyonu paniklendirmesi ile,ziyaret etmiştik Doktor amcamızı (ki, çok şükür hiçbirşey çıkmamıştı) ..
O ziyaretimizde , yolda gidyor iken, Minik adamıma nereye gittiğimizi anlattım tatlı tatlı. Doktor abisinin onu çok sevdiğinden,zarar vermeyeceğinden bahsettim uzun uzun.. 17 aylıktı sanıyorum ki...
Biraz kaygılanmıştı ama bağırmamıştı odaya ilk girdiğinde, kucağımda geçirdiği kontrollerde sakin ve bir o kdar tedirgin bekledi, yatarak muayene esnasına gelince feryadı basmıştı yine.. :))
Bu ble bizim için büyüüüük bir adımdı :)

FAKAT BU KEZ :) TAM DA 19 ARALIK 2012 'DE :) MİNİK ADAMIMIN BÜYÜDÜĞÜNÜ GÖRDÜM :)

Gözlerim yaşardı resmen :)

Şöyle anlatayım...
Minik , ilk doğum gününden sonra ,azı dişlerini çıkartırken 39_40 arası bir ateşlenme yaşadı..Tabi ateşi ilk farkettiğim gibi en yakın hastaneye gittim..İlk kez ateşleniyordu nitekim..
Tecrübeli, yaşlı bir doktor..Pek çok kişi de methediyor..Dış kulan enfeksiyonu teşhisi koydu..
İlk antibiyotiğimizi kullandık..

Aradan bir ay geçmeden tekrar kulağını tutmaya başlayınca yine gittik aynı doktora ,yine aynı teşhis..

3 gün sonra kendi doktorumuza randevu alıp gittiğimdeyse hiçbirşey olmadığını söyledi..
Yani yaa mucizevi bir şekilde 3 gün içilen antibiyotik şifa oldu, ya da yanlış teşhis kondu :)
Ama halaa bir muamma; Minik adamımın KULAK ENFEKSİYONU olup olmadığı:)
Zira 'azı dişleri 40a kadar ateşe  sebeb olur mu? ' 'Enfeksiyon olmayan ateş ;3 saate kalmadan rahatsızlık verir mi?' gibi birçok soru var cevaplanamayan..

Hal böyle olunca; Kulak enfeksiyonu geçmişimiz varmış gibi davranmak durumunda kalıyoruz :)

Bu da Minik kulağını çokça tutup, oynadığında,kurcaladığında bize doktor yolları görünüyor demek ..
Zira bu kulak enfeksiyonu sinsi bir hstalık imiş, sık sık tekrarlayabilirmiş ve aniden dış kulaktan orta kulağa geçebilirmiş vs vs vs ...

İşte yine böyle bir vaka yaşadık..Minik yaklaşık 1 haftadır, bilhasssa sol kulağını inanılmaz kurcalıyor ve 'acıyor mu anneciğim?' soruma 'acıdııı ' diyerek cevap veriyordu..

Biz de çoook sevgili,biricik doktorumuzdan randevu aldık hemen..

EN SON MUAYENEMİZDEN CESARET ALARAK , artık şu doktor korkusunu yenmeyi kafaya koydum..
Ve bazı ,aniden gelişen taktikler uyguladım;
1)
Sabah uyanır uyanmaz, internette bulduğum ,doktor amcalar tarafından muayene edilen çocukların fotoğraflarını buldum ve Minik'le beraber GÜLER YÜZLÜ doktorlarımıza ve MUTLU çocuklarımıza baktık :)

Ardından , (2 ) şu aralar sıkça yaptığımız bir işi yaparak HEDİYE HAZIRLADIK doktor amcamıza:)

Doktor amcası ve çocuğum  arasında oluşmasını istediğim nazikçe sevgi  için ,Minik hediyeler hazırlamayı ve Minik'in bunları doktor amcasına kendisinin vermsini çoooooooooooooooook uzun zamanlar önce hayallemeye başlamıştım:)  (o kadar uzun ki ,sanırım Minik henüz 3 aylıktı:)

Doktor faaliyeti araştırdım şöyle bir hızlıca, ama dar zamanda yapabileceğimiz güzel bir iş bulamadım.

Sonra da Minik'in çok sevdiği mumlu boyama ile bir doktor çizmeye karar verdim.
Ben mum ile çizdim ,Minik suluboya ile boyadı..Çok heyecanlandı :)

Minikle beraber bir çerçeve hazırlamak istedim bu temsilii resme ama vaktimiz azdı, ben de elimizde olan MAVİ bir çerçeveyi kullandım.RAKAMlar stickerlarımızla süsledik beraber birgüzel ..
Sonra da MAVİ jelatinle paket yaptık..
İçine de Minik'İn en sevdiği ve tek yediiği çikolata olan , BİTTER ÇİKOLATAlardan attık 3-4 tane :)

İşte hediyemiz burada,


Bu hazırlıklara ilaveten, (3) beraber doktorculuk oynadık.. Aynı zamanda OYUNCAK TAVSİYESİ de yapmış olayım bir yandan;
EARLY LEARNİNG CENTRE marka bu doktor setimiz ,Amcamızdan hediye ve favorilerimiz arasında..
Ben doktor oldum ,Minik ,hasta oldu ve muayene esnasında ne yapılıyorsa hepsini tek tek yaptık, aralarda şakalarla beraber:)

En son daaa ;( 4)  bir taç hazırladım apar topar Minik adama:)

ARTIK BÜYÜK BİR ABİ OLDUĞU İÇİN BU TAÇI HAZIRLADIĞIMI SÖYLEDİM. Doktor amcamıza gidince ,vereceğimi de ilave ettim.

Ve netice;
Hastaneye gittik. Odaya girmeden önce tacını verdim, tatktık.. Çünkü ;ödül sistemini çok fazla kullanmak istemiyorum.Bu ; istediğim bir işi yaptığında elde edebileceği bir ödülden ziyade, yüreklendirici bir ödül niteliği taşıyordu..

Hediyemizi alıp ,büyüük bir gaz ile odaya girdik..Zaten bizi her zaman ve her halükarda büyüük bir tebessüm ile karşılayan, sabır abidesi ,sevgili doktor amcamız ,yine güleryüzü ile bizi karşıladı.

Minik, hediyemizi uzattığında,beklediğimden de büyük bir ilgi ve memnuniyet ile inceleyip ,teşekkür etti:))

SONRASI MI? ..
SONRASI, ÇIT BİLE ÇIKMADAN GEÇEN BİR MUAYENE..ABİ OLAN OĞLUŞUMUN İLK SESSİZ MUAYENESİ OLDU:)))

Tabii bunda, benim yönlendirmelerime tüm içtenliğiyle katılan doktor amcamızın payı çok büyüktü.. BEN 'anneciğim bak hani evde seni yatırmıştık karnına bakmıştık yaa..şimdi de doktor amcan cici baakacak ' dediğimde ' eveett bakalım neler yemiş bu minik adam..Nasıl da güzel bir karnı varmış ..'vs diyerek katıldı :))

Çok mutlu oldum..Muayenemizin güzel geçmesinden z,iyade  Minik adamımın DOKTOR amcasına alışmış olmasına sevindim.
Bundan sonra, acil durumlar dışındaki muayenelerimizden önce bu tarz minik hediyeler hazırlayacağız doktor amcamıza :)
Bu da ;
Muayene sonunda Doktor amcasının verdiği balonu tutup,bisküvileri hüpleten Minik adamımın, kafeteryada,UYDURUK TACI ile kuş bakışı görüntüsü :)




 GÜNÜN KÂRLARINDAN BİRİ,
HEDİYEMİZİ boyarken de,
çerçevelerken de,
paketlerken de MAVİ rengi kullanmış olmamızdı..
Bolca vurgulamış olduk ve tamamen tevafuktu :)
Balon da mavi olaydı,tam süper olacaktı :)

Mutlu Doktor Maceraları Dileklerimle..

Yorumlar

  1. darısı bize olsun inşallah :) biz de benzer hazırlıklar yapabiliriz dr a giderken ufkumu genişlettin teşekkürler :)
    ama dilerim dr a ihtiyaç duymayız :)

    YanıtlaSil
  2. :))amiiinnn :)) Ufku geniş arkadaşım benim:)) umarım hiçkimsecikleriin ihtiyacı olmaz.hele miniklerin hiçç:/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar