26 Aralık 2012 Çarşamba

BUL BULABİLİRSEN :) /Resimde gizlenmiş şekilleri buluyoruz /

Merhaba;

Dün oynadığımız bu oyunu ancak yazma fırsatı bulabildim..

Malum bu hafta konumuz ;şekiller..

Şekillerle ilgili şöyle bir oyun oynadık minik kuzumla.....

Ben bir resim çizdim.. ( Bu kısım eleştiriye tamamen kapalıdır !  :)) RESMİN İYİSİ KÖTÜSÜ OLMAZ :))    )

Resimdeki objeler belli şekillerden oluşuyor..Kare ev,kare pencereler, üçgen çatı, üçgen kulaklı ,daire kuyruklu tavşan gibi..
İşte resim bu;
Daha sonra farklı renklerde minancık oyun hamurları yuvarladık miniğimle beraber;

Veee işin eğlenceli kısmı......

Minik paşama ,resmimizde şekillerin saklandığını söyleyip,bulmaya davet ettim :)
Bulduğumuz şekillerin üzerlerine,minik yuvarlak hamurlarımızdan koyup İŞARETLEMİŞ oluyoruz.(her şekil için farklı renk hazırladım,ayırt edici olsun diye  ve bir not daha,bu oyun hamuru ile işaretleme tekniğini de görsellerde gezinirken öğrenmiştim:)=))


İlk önce (sanırım oyun hamurnun hasreti ile oyun hamuruna takılıp kaldığı için) ilgilenmedi Minik.
Ben örnekler yaptım.

'haydi dairelerden başlayalım..hımmm nerde nerdeee?
Şu bulutta var mı? hayır yok...Pekii şu ağaçlara bakalım sırayla..bunda yok bunda da yok..aaa bak bundan daire var !!!
Pekii şu arabanın tekerlerine ne dersin ? ' gibi birkaç tane daireli örneği ben yaptım.
Zaten bu hamur koymalı eğlenceli kısmını görünce işin; Minik de atladı hemen...
Kare ve üçgenleri Minik buldu..

Şunu öğrendim ki,eğer ebeveyn olarak doğru yönlendirme ve taktiği gösterebilirseniz, bu miniklerin yapamayacağı iş yok Allah'In izniyle :)

İşte bu da ,işaretlenmiş oyunumuz;

(daireler; çiçekler,araba tekerlekleri,tavşanın kuyruğu,ağaç,kedinin kafası ve güneş..
üçgenler; kedinin gövdesi,2 kulağı,tavşanın 2 kulağı,çam ağacı ,evin çatısı..
kareler;ev,kapısı,pencereleri,kamyonun ön ve arka kısmı,camı )

İşşte böyle güzel bir oyundu, bu tarz oyunları daha sık hazırlayacağımı düşünüyorum:)

Sizlere de; DETAYLARDAKİ GÜZELLİKLERİ YAKALAYABİLECEĞİNİZ GÜPGÜZEL GÜNLER DİLİYORUM :)

                                Sevgilerimle , Oyuncu Anne :)

3 yorum:

  1. Bayılıyorum ben bu bebişin yaptıklarına. Ne zamandır takip ediyorum çok güzel fikirler alıyorum sizden. Meleğim daha nekadarda küçük annesi sizi tebrik ediyorum bu yaşta neler öğretiyorsunuz benim oğlumda renkleri şeklleri sayı 1buçuk yaşından itibaren öğrendi şimdi matematiğe geçtik:) fakat araba sevdası faaliyetlerimi engelliyor sıkılıyor arabalarıyla oynamaktan daha çok keyif alıyor buda bir geçiş dönemidir umarım:) tekrar tebrik ediyorum sizi..

    YanıtlaSil
  2. ne kadar da ince ve guzel soZler bunlar boyle.;)) cok cok tesekkur ederiz.;)
    inanin ben daha cok egleniyorumm;))
    yok yahu bizim minik adamin hicbir numarasi yok :))) misal; sayi sayiyor ; 1 10 3 8 ;))

    renkleri hic sormayin;)
    zaten ogrenmesi icin de cabamiz yok:) sadecw renkli dunyalari,farkliliklari benzerlikleri degisiklikleri gorsun.etrafi kainati seyreylemeyi bilsin,bir kutudan kukla yPilabilecegini vs dusunebilsin yeter:)
    ama sizin minik adam asil massallahlik imis !!! :) 1.5 yasind benim oglum bunlari ypsa ,eminim ' gelecegin einsten'inin annesiyim' diye kabara kabara gezerdimmmm;))
    tekrar twsekkkur ederim nazik sozleriniz icin :)

    YanıtlaSil
  3. daha çok küçük annesi sanırım ben fazla üsteledim sıkıldı şimdide çizgi filmi ve arabaları keşfedince faliyet yaptıramııyorum:) biraz tatile aldım onu umarım tekrar toparlanır

    YanıtlaSil