24 Aralık 2012 Pazartesi

Anne Kurtaran Oyunlardan; KOLAJ ÇALIŞMASI

Bu haftalardaki yoğunluğum malum..Hal böyle olunca,Minik adamımın yalnız takılması gereken zamanlara ziyadesiyle ihtiyacım var.

İşte böyle anlardan birinde ,oynadığımız bir oyun.. Akıllı bebeklerin oynadıkları 365 oyun kitabında görmüştüm zannediyorsam..

Bu oyunu, 12.aydan itibaren her yaş grubu ile oynayabilirsiniz.

Desifiks (arkası yapışkanlı kap) ten bir büyük parça kesin..
Ve bu yapışkanlı kağıdın üzerine uygulayabileceğiniz resimler edinin..
SERBEST ÇALIŞMA YAPIP
Beraber oturup gazete,dergileri tarayabilir, resim seçimini tamamen ona bırakabilrsiniz.
Ya da
KONULU ÇALIŞMA YAPIP
yine beraber oturup,bir tema seçip (gökyüzü, uçan hayvanlar,taşıtlar,şekiller) dergi ve gazeteleri gezinerek,konuyla ilgili resimleri bulmasını isteyebilirsiniz.

YA DA  BENİM GİBİ ,ZAMANA İHTİYACINIZ VARSA, UYANIKLIK YAPIP, önceden hazırlamış olduğunuz karışık konulu figürleri,resimleri önüne verip, ÖNCE SERBEST, SONRA bu KARIŞIK RESİMLERDEN AYIRD ETMEK SURETİYLE ,KONULU KOLAJ ÇALIŞMASI yapmasını isteyebilrsiniz.

Yapacağınız tek şey,ve en önemli şey; DESİFİKSİNİZİN  kağıdını kaldırarak,yapışkanlı kısmı açmanız ve bu kısmı Miniğinizin önüne gelecek şekilde koymanız.Gerisi tamamen miniklere kalmış.

Bunlar da ,bizim gece karanlığına kalmış çalışmalarımız; (daha doğrusu SADECE MİNİK'İN )
 Serbest çalışması;
 Deniz canlıları temalı çalışması;
Bu oyunla birlikte öğrendiklerimiz neler mi oldu?
TERS / DÜZ KAVRAMI nı pekiştirdik, çünkü çalışmanızı asabilmeniz için ,resimleri yapışkanlı kağıda TERS olarak yapıştırmanız gerekiyor.Tabi arzu ederseniz,düz yapıştırıp,bütün çaılşmanın üzerine bir desifiks daha kaplayıp,çerçeveleyebilrsiniz.(küçük gruplarda,böyle yapılabilir)

Aynı zamanda, figürlerin çoğunun aynı yöne bakması,tepetaklak olmamasına da gayret ettik :) Ben sıksık anımsattım,minik de öğrendi tabi arada kaçanlar olmuş:)

Annelere booolca zaman ayıran,oyunlar icad edilmesi temennilerimle :)

2 yorum:

  1. Selam beni eklemişsiniz, bende sizi eklemek istedim ama doğrumu ekledim bilmiyorum resim falanda gözükmüyor...

    YanıtlaSil
  2. çok beğendim bu çalışmayı en kısa sürede deneyeceğim ben de oğlumla teşekkür ederiz

    YanıtlaSil