6 Kasım 2012 Salı

TOP HAVUZUNDA RENKLİ BASKET OYUNU (Hareketli çocuklara renkleri tanıtmak için,güzel bir yöntem )

Merhaba;
Bugün Minik Oyuncumla sık sık oyunlarda vurguladığımız, 3 renkle ilgili bir oyun oynadık :)

Öncelikle; annelerden gelen sorular doğrultusunda,şunu belirtmeliyim ki; oyunlarımızda; eğlenmek ve oyun kurallarına uymak,katılımda bulunmak asıl hedef..Öğretme ve  Öğrenme ise  2. hedefimiz :)
Hatta hedef de demeyelim, sadece mesajlar yolluyorum,alttan alttan  Minik'in beynine :)
Mesela Renkleri,sayıları ,şekilleri öğrenmek değil de ;benzerleri bulabilmek,farklılıkların FARKINDA olabilmek ;Minik'ten  asıl istediğim. Çünkü hiçbir insan bilmiyorum ki renkleri,sayıları bilmesin:) Bunu her zaman öğrenebilir :) Şu yaşlarında bunu dikte edip,öğretmeye çalışmayı düşünmüyorum.Oyunlar içinde yavaş yavaş,alttan alttan kendi kapıp öğrenirse ne Âlâ :)
Yani burda yaptığımız oyunlarda,ben rengi söylüyorum ,defalarca tekrar ediyorum da Minik de öğrenip öyle oynuyor değil:)
Ben oyunlarda aktif olarak , renkleri vurguluyorum. MESELA 'AA işte SARI top burada..buldumm.peki başka nerede sarı top var? BU mu?? (mavi top gösterilir,yanyana getirlir,) yoo hayır,bu aynısı değil.
Peki bu mu(kırmızı top ile) yoo bu da değil..! :(
 AAA işte buldum sarı top burada !( İki sarı topu gösteriyorum )İŞte bunlar SARI lar :)) ' zaten gerisini Minik halledebiliyor.

Lafı daha fazla uzatmadan oyunumuza geçiyorum, eğer açıklama yeterli olmadıysa sorularınıza açığım;) oyuncuanne@gmail.com dan ulaşabilrsiniz ;)

Oyun parkımızı ,renkli toplarımızla doldurdum. Parkın köşelerine de, sarı toplar için sarı bir poşet,kırmızılar için kırmızı,maviler için de mavi bir poşet astım.

Oynadığımız topları,eğlenceli müzik eşliğinde aynı renkteki poşetlere attık :)

Oyundaki katılımıma gelince, başta kırmızıları gösterdim,kırmızı poşete birkaç kırmızı top  attım,gerisini Minik halletti. Toplar çok olunca sıkılmasın diye oyunun gerisini, yarış şeklinde oynadık.
Sarıları anne,mavileri Minik topladı :) Arada yeşiller de kaçtı tabi poşetin içine :)

Oynarken sık sık ,vurgu yaptım 'sarıııı toplar sarı poşete..kırmızı toplar kırmızı poşeteeee. sarıları anneeeee mavileri Miniiikkkk topluyoooor topluyor :) ' gibi..Arada bilerek yanlış topları yanlış poşete attım.Minik düzeltti :) DİPNOT;bu yaş grubu annelerinin abartılı,komik,absürt  hatalarına ve onları düzeltmeye bayılıyor :))

Çok güzel bir oyun oldu..Toplar yerine balonlarla,kartlarla da oynanabilir ;)

Eğlenceli günler dilerim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder