En Beğendiğim Oyun Hamuru Tarifi

Minik, daha 1 yaşına girmeden önce, eline oyun hamurları vermeye başlamıştım.Onları mıncıklamak,parçalamak,patpat vurmak inanılmaz hoşuna gidiyordu ! :)
Tabi kendi yaptığım hamurlarla oynatıyordum. Tuz seramiği olarak da geçen,yoğun tuz(!) lu bir tarifti.Ama ya biraz katı oluyor ,ya da cıvıyıp tuzları eriyordu.

En sonunda Hilal'in sitesinde ;kendi ölçülerinden oluşan bu hamur tarifini buldum;
http://hilaltimur.blogspot.com/search/label/OYUN%20HAMURU



Bende gıda boyası olduğu için parmak boyası yerine gıda boyalarını kullandım.Nişastaya da gerek kalmamış oldu.
Yalnız ölçüyü birebir tutturamadım. Hamur baya cıvık kaldı. Un ilave ederek kıvamlandırdım.(galiba sorun benim elimde :) hamurlarım genelde cıvıyabiliyor :)
VE sonuç gerçekten; MÜKEMMEL ! :) Çok yumuşak bir hamur oldu. Hatta benim yaptığım hamurlar sert olduğu için, playdohun berber setiyle oynayamazdık ,onunla da keyifle oynadık:)

Hilal'e çok teşekkür ediyor ve sevgilerimi sunuyorum..

DİPNOT;Hilal ;sitesinde, hamurun 1-2 aya kadar dayanabileceğinden bahsetmiş.Umarım öyle olur :) Ben daha bugün yaptığım için bu konuyu tecrübe edemedim.Tecrübelerimi daha sonra paylaşırım ;)


RENKLİ GÜNLER DİLERİM ;)

Yorumlar

Popüler Yayınlar