22 Ekim 2012 Pazartesi

ESRARENGİZ FOTOĞRAF ve SORMA BULMA OYUNU :)

Merhaba,
Bugünkü oyunumuz, HAYDİ OYUNA adlı kitaptan...
Oyun için resimlere ihtiyacınız var. Farklı gruplar oluşturabilirsiniz; aileden fotoğraflar,oyuncaklar,ev eşyaları, hayvanlar vs.
Ben hayvanları seçtim. Minik'in en sevdiği ve sık sık andığı hayvanların fotoğraflarını bulup,renkli çıktılarını aldım ,kartonlara yapıştırıp,lamine ettim.

Şöyle oynuyorsunuz,

 fotoğrafları önce beraber  inceleyip ,
ardından karıştırıyorsunuz ve miniğe göstermeden, birisni seçip,üzeri bir kartla kapatılmış olarak miniğin önüne koyuyorsunuz. .

Kartı biraz kaldırıp ,resmin bir kısmını göstermek suretiyle ,resmi tanımasını istiyorsunuz.

Güzel bir oyun oldu. İlk önce çok az araladım.Hepsini buldu zaten.İnek resmimiz beyaz zemin üzerinde ,beyaz bacaklar olduğu için onun ne olduğunu çözemedi başta ,sadece :)

Daha sonra kartlarla farklı oyunlar oynadık;,
Bazı kartları seçip masaya koyuyorum ve sorular soruyorum,yanıtı olan kartı bulup vermesini istiyorum.
İşte benim sorularım ve minikin yanıtları;
 'hangisi yüzer? (balık) hepsi masada
'hangisi uçar? (uğurböceği ve kuş) hepsi masada
Hangisi daha büyük ? (inek )  masada böcek,kuş ,inek vardı
hangisi daha küçük ? (kedi) masada kedi ve köpek vardı
hangsi öter ? (üü üü :) horoz) masada kedi,inek de vardı
vb vb..soruları ,benzetmeleri,zıtlıkları yaş grubuna göre çoğaltabilirsiniz ;)

İYİ EĞLENCELER ;)

2 yorum:

  1. :) çok eğlenceli bir oyun olmuş..senin de ellerine sağlık annesi..

    YanıtlaSil