Böcekleri Seven Bir Çocuğunuz Varsa :)

Minik Oyuncum böceklerle inanılmaz ilgili !
 Kendi dilinde ' Cİ '   ya da 'DÜ ' olarak adlandırılan bu sevimli (!? ) ,ilginç varlıklar; onun çevredeki ;ilk araştırma ve gözlemleme sahası :)

Aslında büyük bir merakla takip ettiği bu canlılardan,ani hareketleri nedeniyle korkuyor da denebilir :) Fakat buna rağmen,yaklaşmaktan,,incelemekten vazgeçmiyor:) Tabi takip mesafesini koruyarak :)))

Böceklere karşı radarlar sürekli açık, oda tavanının, en uzak köşesindeki,en küçük sineği bile farkedip ortalığı ayağa kaldırabilir! :)

Neyse , işte böyle bir çocuğunuz varsa,bu ilgiyi fırsata dönüştürebilirsiniz. !

Geçtiğimiz günlerde, pazardan aldığım malzemeleri dolaba yerleştirirken, tezgahın üzerinde bir minik DAVETSİZ MİSAFİR ! gördüm.

Minik yeşil bir tırtıl. :)

Tabi, o esnada, her zamanki mutfak manzaramız yaşanıyor !
Ben koştura koştura yemek hazırlmayaya çalışıyorum ,bundan fırsat bulan Minik Oyuncu ise; ' annem yemekle uğraşırken,bu sürede, tüm dolapları ne kadar çabuk indirip,makarna paketlerini boşaltabilir,mısır tanelerini kaç saniyede yere saçıp,kevgirlerin arasından geçirmeyi başarabilir, merdanelerle mutfağı nasıl süpürebilir ,fırını annemn tekrar tekrar kapatmasına rağmen, o çok sevdiğim tık tıklı sesi duymak için ,kaç kez çalıştırabilirim(!?)' in derdinde !

Amaaaa misafrimiz, bu işe bir son verdi, bir günlük de olsa :)

Bakliyat dolabına ,sırıta srıta yaklaşmakta olan minik oyuncumun önüne atıldım ani bir manevrayla ,kolundan tutup nazikçe yere oturttum.Önüne uzunca bir havlu peçete serdim veeee;

Minik tırtılla ikisini başbaşa bıraktım ! :)
İşte mutfağımı ziyaret eden minik misafirin fotoğrafı;
Onu beslemeye çalıştı ;
 ' cii yee,,mama ..mama yee cii '
Peçeteden uzaklaşmaya çalışan böceğe ,düşebileceğini anlatarak yol gösterdi;
'ıı ııh ciii !..pammm.. '
 
Hala peçete dışına çıkmaya çalışan böceğe, ebeveyn edasıyla ikazda bulundu;
'ciii ! hımmmmmm !'
vs vs vs:)
Kısacası, bu minik misafir sayesinde,tüm akşam yemeği hazırlığı boyunca, tek bir tencere yere indirilmeden,terteeemiz bir mutfak ile ,hiç dürtülüp rahatsız edilmeden çalışıp,yemek yaptımm:) CAAAAANIMM TIRTILLARIM LÜTFEN ZİYARETLERİNİZİ SIKLAŞTIRIN  :)   ( Bittabi,makul derecelerde :)

Peçeteyi aşmaya çalışan tırtılı bir süre  de izlem fanusunda (!) gözledik;

En yakın doğa gezintimiz sırasında, minik ,sevimli böcekler (karınca, uğur böceği gibi) toplayıp, onlara şeffaf plastik kaplardan büyük bir tesis kurmak niyetindeyim. Kısacası, EVDE BÖCEK BESLEYECEĞİZ :)

Ne yaparsınız , bir anne , yemek yapabilmesine olanak tanıyan ,her fırsatı değerlendirmek zorundadır :))
SEVGİLERRR :)

Yorumlar

  1. biz de bi ara kelebek besledik ama öldü diye çok üzüldük..hatta kızıma gülümsemiyor diye çok içerlemişti :)

    YanıtlaSil
  2. Baris da tam bir bocek sevdalisi.Parka gittigimizde vaktimizin cogu bocek pesinde geciyor.Hele salyangozlara bayiliyor.Biz de mi beslesek ne yapsak :)

    YanıtlaSil
  3. durunun annesi:) ben de ipek böceği yetiştirmeyi düşünüyorum bazen ..:) ama ölmesinler ,mnikler de üzülmesinler :/

    Barışın annesi:)) kesinlikle denemelisiniz.Ben bövek çiftliğimi kurunca paylaşacağım sizlerle.:) böyle tünelli münelli birşey hayal ediyorum:P :))) hele salyangozzz mükemmeelll:) biz buralarda hiç rastlamadık.Görse bizim minik de çıldırır :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar