PAZEN PANO ve BİNBİR SURAT

Uzun zamandır şu pazen panoyu yapmak istiyordum ve nihayet bir pazen kumaş alabildim.

Pazen pano ya da diğer adıyla 'pazen tahta' okul öncesi eğitiminde sık kullanılan bir teknik.Bir pazen panoyla dilediğinizi yapabilirsiniz:)

Hikayeler anlatabilirsiniz.Boş panonun üzerine teker teker çıkan figürler çocukların inanılmaz ilgisini çeker.
Eşleştirme ,gruplandırma oyunları oynayabilirsiniz.
Günün temasını seçip panonuzda sergileyebilrsiniz ( deniz altındaki canlılar vs)
Yani bir pazen panonuz varsa pek çok şeyiniz var demektir :)

Peki pazen pano nasıl yapılır?

İstediğiniz ebatta pazen kumaş
ve bol miktarda cırt cırta ihtiyacınız olacak.

Kumaşınızı bir küpün üzerine,mukavvaya kaplayabilrsiniz ama ben kalıcı bir pano istediğim için çerçeveletmeyi düşünüyorum.
Şimdilk odamızın duvarına 'PATAFİX' duvar sakızı ile yapıştırdım..

İstediğiniz figürleri desifix yahut koli bandı ile lamine edebilirsiniz. altına mukavva koymanızı tavsiye etmem zira ağırlaşıyor ve pazene tutturmak zor oluyor. İnce bir kartonla destekleyebilirsiniz  ve arkasına yapıştıracağınız cırt cırtı da genişçe yapıştırmalısınız..(ben minik cırt cırtlar koyduğum için Minik Oyuncu zorlandı.)
Pazen pano yerine piyasada satılan mıknatıslı panolar da işgörebilr.
Hatta mutfakta çok vakit geçiriyorsanız elinizdeki magnetleri değerlendirip oluşturduğunuz kartları bu magnetlere yapıştırarak buzdolabınızda eğlenceli oyunlar oynayabilirisiniz.( bizim bir küçük çiftliğimiz vardı bir zamanlar, misafir çocukların ellerinden öper..)
(Şu buzdolabı şenliğini kendime not edeyim de birgün hazırlayayım...)

Biz pazen ile ilk tanışmamızda daha önceden hazırladığım ama zeminini oluşturamadığım binbir surat oyununu oynadık.
Hazırlamak için şu çalışmalardan faydalanabilrsiniz.


Minik oyuncu patates kafaya çok ilgi gösteriyordu ve ben de miniğime kendim bir BİNBİR SURAT hazırlamak istedim.Bu şekilde çok daha geniş bir yelpazeye yayılacak, oyun seçeneklerimiz.İleride duygu ifadelerini öğretebilrim mesela..Kızgın,üzgün,mutlu,ağlayan vs yüzler oluşturabilriz beraber..Ya da şimdi oyun esnasında , gözü ağzın yerine takarak yanlışı bulmasını isteyip onu eğlendirebilrim de.Yani kendi yapacağınız bir BİNBİR SURATla pekçok oyun kurabilirsiniz.(lütfen fikirlerinizi bizimle de paylaşın ;)




Binbir surat oyunumuzdan sonra biraz da Minik Oyuncunun çok sevdiği hayvanlarla oynadık.Maalesef evimde yazıcı olmadığı için fotoğraflı hayvan figürleri oluşturamadım.elimde bulunan resimlerden kestiğim figürlerle oynadık.
Pazen panonuz ile kurduğunuz farklı oyunları bizimle paylaşmanızı umarak İYİ EĞLENCELER DİLİYORUM:)

Yorumlar

  1. Bayildim bu fikre! İlk firsatta deneyecegim

    YanıtlaSil
  2. :)) egeninannesi ben de bu oyunu çok seviyorum:) umarım ege ile çok eğlenirsiniz:)sevgilerrr:)

    YanıtlaSil
  3. super olmus, bayildim elinize saglik.Ben de blogumla oglumla olan aktivitelerimizi oyunlarimizi paylasiyorum.takibe aldim blogunuzu.bize de beklerim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok mantıklı! Yazının başında "Ne diyor bu yahu?" diye bilumum saflığımı takınmış olsam da fotoğrafları görünce anladım ne demek istediğini. Çok güzel bir olay. Her şekilde kullanabilirsin bu panoyu. Hı hı evet! Bunu ben de yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  5. Bu arada her yorum yaptığımda kelime doğrulama çıkıyor. Kaldırmanı istesem çok mu şey istemiş olurum?
    Tasarım->Ayarlar->Yayınlar&Yorumlar->Kelime doğrulamasını göster(Hayır)
    (İletişim formu bulamadığım için mecburen burdan yazdım, bu yorumumu yayınlama bence :S)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  6. Cok beğendim bende deniycem kesin:) cırt cırt imı var arkalarında onu merak ettim:) sevgiler

    YanıtlaSil
  7. evet etkanin annesi cirt cirt var ;)) ama aslinda zımpar kagidi kullaniliyornus ;) bulabilirsem digerlerine zimpara kagidi deneyecegim.
    BU arada hosgeldiniz;) cok memnun oldum.herseferinde dile getirdifim gibi;bir blog takibi özurlusu olarak hicbir blogdan haberim yokken ,dun ben de sizin blogunuzu kesfettim!!!cok guzel isler yapiyorsunuz.yaslarimiz da ayni.!buna da inanilmaz sevindim!;) umarim birbirimize guzel fikirler veririz.
    sevfilerimle ;)

    YanıtlaSil
  8. Selam,
    Bu aktivite için aklıma direk sayılar harfler geliyor onlarla da yapılabilir. Bir de hava durumu ile yapılabilir sanki yağmurlu karlı güneşli öğretilir mesela?!

    YanıtlaSil
  9. Eevet evet :) bunların hepsi de çok eğlenceli olur pazen panoyla sunulunca..

    YanıtlaSil
  10. ya oyuncu anne senin bloğu keşfedince anne olmanın önemini bir insan yetiştirmenin keyfini, zorluğunu hayalgücü geniş eğitimli nesillerin ancak bizler sayesinde mümkün olabileceğini bir defa daha anladım.Etrafımda anne olup ta seni tanımayan herkese günlerdir seni anlatıyorum :) iyi ki varsın Allah sana da evladına da sağlıklı ömür nasip etsin.Hadi şu pazen panoyu detaylıca (vallahi çok okudum ama anlayamıyorum)anlat ta 15 aylk oğluşum için hazırlayayım.Bir de ben Kraft kağıdı bulamıyorum kaça kaç senin ki tebeşir kullanıyorum demişsin temizliğini nasıl yapıyor evladı tebebşir tozundan nasıl koruyorsun?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar