IŞIK OYUNLARI ...

Çocukluğumdan gelen bir tatlı dokunuştur bu ışık oyunları...
 Oturduğumuz mahallede çok sık elektrikler kesilirdi..Evin hemen her odasında ,çamaşır çekmecesinde,vitrindeki fincanların içinde,kitapların arkasında,kaşıklığın hemen yanında... bir yerlerde muhakkak bir mum bulabilirdiniz.. Eğer stoklar tüketilmiş ve farkına varılmamışsa, sepeti sallayıverirdik aşağıyaa; ' mehmeeeeet  aaaaaaabiiiiiiiii   !!!!  2 mum 1 kibrit ! '  :)) 
Annem çok üzülürdü işleri yarım kaldı diye..makinede çamaşırlar renk değiştirecektir, ya da ütüler hepten birikecektir.Babam kızardı, maçta neler oluyordu acaba ? :)
 Abim ve bense sevinirdik ! :) Sanırım abim dersten yırttığı için sevinirdi ,bense;  mum ışığında ders yapacağım (romantiklik gözün çıkmasın !:)  ) ve birazdan abimin gösterilerini izleyeceğim için çok mutlu olurdum :)

Kitabın kapağı kapatılır kapatılmaz fırlardım abimin yanına..Birkaç küçük yalvartmanın ardından ,paşam sergilerdi maharetlerini..İyiydi de bu işte..MUM IŞIĞINDA GÖLGE OYUNLARI :) Uçan kuşlar,havlayan köpekler, sessiz gezinen hayaletler ....Eğer şanslıysak ve işlerinin hepsi elektriğe bağlıysa ,annem ve babam da katılırdı bize..değmeyin keyfimize :)

Abim üniversiteye gittiğinde ,kardeşimi eğlendirme sırası bana gelmişti..EE tabi zaman ilerlemiş eve fenerler de alınmıştı artık..Mumların modası geçmişti..Ben de fenerle , uyduruk oyunlar oynatırdım küçük kardeşime.Ama, pilleri bitmesin çabuk diye, çok oyalanmaz mumları yakıverirdik gene..

İşte çocukluğumdan kalma bir tatlı dokunuştur ışık oyunları ve her elektirik kesintisi de bir heyecandır benim için:)
Geçtiğimiz günlerde yptığımız ikea ziyaretmizde, bir fener görünce,anılarım depreşmiş olsa gerek;attım pür heyecan sepetimize :)

O heyecanla ,eve geldiğimiz gibi oyunu kurduk:)

RENKLİ IŞIKLAR!

GEREKEN MALZEMELER;
1 FENER, BİRKAÇ RENKLİ ŞEFFAF KAĞIT
SELOTEYP

Fenerinizin ışık veren kısmını, renkli kağıtla kaplıyorsunuz ve miniğinizi şaşırtıyorsunuz:) Her seferinde farklı ışıklar ,farklı renkler çıkması Minik oyuncuyu deli etti:) Biz, ışıkları kovalamaca oynadık..Duvarda, odanın içinde gezdirdiğim ışığı takip edip yakalamaya çalıştık...


 (Minik Oyuncu ,o esnada kudurduğu ve ben de bu fotoğraf işinde pek başarılı olmadığım için ancak bunları çekebilmişiz:) fikir olması için     paylaşıyorum)


                              

Bir de ,küçük kartonlardan figürler kesip, fenerimizin ön kısmına yapıştırdım.Amacım büyük figürlü gölgeler elde etmekti.Ama bizim fenerin, 3 led li ışık sistemi olduğu için, bir tarafını kapatsak diğer led açıkta kaldı ve şekiller belli olamadı:/ Eğer feneriniz klasik bir fenerse siz başarılı olabilirsiniz belki..
Bir akşam da  mum alıp,babayla da beraber, mum ışığında GÖLGE OYUNLARI oynamak istiyoruz. O da bir başka yazıya artık :)

Keyifli akşamlar :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar