12 Eylül 2012 Çarşamba

İpe Boncuk Dizme ve Sıralama

Merhaba;
Dün yazmam gereken bu yazıyı ,gecikmeli olarak yazıyorum.( yazan;oğlunu uyuturken uyuya kalan yorgun anne :))
Aslında çok bilinen ve uygulanan oyunları oynadık dün. Minik Oyunucunun eline bir ayakkabı bağcığı verdim ( babacığın ,siftah yapamadağı ayakkabıların ,terrtemiz bağcıkları iş görmüş oldu)
.Ayakkabı bağcığını seçtim çünkü,ucundaki sivri kısım miniklerin işlerini kolaylaştırıyor.
Halamızın doğumgününde aldığı;ahşap  halkalı renk dizme oyuncağının halkalarını kullandık.
Elinizde büyük boncuklar varsa onları da değerlendirebilrsiniz hatta daha büyük çocuklarla makarna da dizebilrsiniz.
Ve hatta marifetli annelerseniz kendiniz kartondan da diskler kesebilirsiniz..

İşte oyunumuzdan kareler...
 
Bu oyunda Minik Oyuncu ,büyük bir heves ve dikkatle ipi delikten sokuyor ama arkasında ipi çekip ,dizme işini henüz tek başına beceremiyor :) belki birkaç oyundan sonra öğrenebilr :)
Dizme işini yapamayan küçük bey sinirlenince hemen başka oyuna geçtik;
Sıralama,yerleştirme oyunu.
Bu oyun için ;bir blogda görmüş olduğum (üzgünüm ama hangisi olduğunu anımsayamamıyorum :/  )
uzun bölmeli buz kalıplarından almıştım. Çubuklar için de İKEAdan aldığımız çekiçli oyuncağın çubuklarını kullandık. (  buz kalıbının bölmelerine uygun  boyda kalem de kullanılabilir)

Oyunun hülasası ;buz kalıbına çubukları yerleştiriyorsunuz :) Bakmayın kolay göründüğüne,bizim için çok kolay ama minikler için o  kadar da kolay değil:) Bu oyunu sıkılmadan zevkle oynadık :)
İlerleyen aylarda renklere göre sıralama da yapabileceğiz. Şu an da aynı renkleri gruplayarak dizdik.



İyi eğlenceler diliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder